loading...
ایـران نـیـوفان جـامـع تـریـن مـجـلـه تـفـریـحـی ایـنـتـرنـتـی
حاجــَے بازدید : 185 پنجشنبه 23 دی 1395 نظرات (0)

 بابک جهانبخش

بابک جهانبخش (با نام شناسنامه‌ای علی جهانبخش)  متولد ۱ فروردین ۱۳۶۲ در بوخوم آلمان،موسیقی را از سن 5 سالگی با ساز پیانو زیر نظر اساتید آلمان آغاز و پس از 6 سال یعنی در سن 11 سالگی به ایران بازگشت .  بابک جهانبخش که این روزا از خوانندگان پرمخاطب موسیقی پاپ ایران است . مدرک تحصیلی او دیپلم تجربی میباشد . 

 

 

ورود به عرصه موسیقی در ایران  

مسعود میردامادی از آهنگسازها و اساتید بنام قدیمی آشنا شد . و سلفژ و تئوری را فراگرفت با تشویق استادش در سال 76 با اینکه فقط 14 سال داشت برای تست صدا در سازمان صدا و سیما حاضر شد . و مستقیما از ریاست مرکز حفظ و اشاعه آن زمان جناب آقای استاد علی معلم مجوز دریافت کرد . همکاریش با صداوسیما به خاطر جوانیش به طولی نیانجامید و به پیشنهاد زنده یاد مجتبی میرزاده چند سالی صبر کرد چون استاد زمان را برای ارائه کارش خوب نمی دید . در سن 20 سالگی بعد از مدتی وقفه تصمیم گرفت مجموعه ای تحت عنوان چی شده؟ را جمع آوری کند .

که در سال 84 توسط شرکت ترانه شرقی وارد بازار ایران شد . پس از استقبال از آلبوم و تراک چی شده با حمایت های روحی مردم و اهل فن به کارش ادامه داد و مجموعه ای تحت عنوان بی اسم را جمع آوری کرد .

کارنامه هنری بابک جهانبخش 

تک آهنگ‌ها
این آهنگ‌ها از ۸۴ تا کنون وارد بازار موسیقی شده‌است:

 

    تو چشمای منی
    بی تو می‌میرم
    عاشقم کن (تیتراژ برنامه نیمروز)
    دوست دارم (بعدها در آلبوم زندگی من)
    چی کار کنم
    تمومه (در فیلم دو خواهر)


    تیک و تیک (در فیلم دو خواهر)
    منو از یاد ببر
    سخته
    فکرشو کن (بعدها در آلبوم بی اسم)
    من که باورم نمیشه
    آتیشم بزن


    پناهم بده (در فیلم دو خواهر و بعدها در آلبوم احساس)
    دریا (در فیلم دو خواهر)
    باغ بلور
    خاطره
    دوباره


    همیشه
    تازگیا (بعدها در آلبوم بی اسم)
    سپیده
    ازم دوری نکن (به همراه پوریا حیدری)
    پایان (به همراه پوریا حیدری)


    دل سرد نشو از عشق (از آلبوم خاص)
    کاسه گندم (از آلبوم هشت)
    تابلوهای نقاشی (در فیلم دو خواهر)

 

برخی از تک آهنگ‌ها در یک آلبوم غیر رسمی به نام "باغ بلور" منتشر شده‌است.
آهنگسازی و تنظیم

بابک جهانبخش مبانی آهنگسازی و تنظیم و دوره‌های تئوریک موسیقی را زیر نظر اساتید بزرگ موسیقی همچون مرتضی دلشاد، مجتبی میرزاده، مسعود میردامادی و… طی کرده و با موفقیت به اتمام رسانده‌است. برخی از ترانه‌هایی که آهنگسازی و تنظیم آن به عهده او بوده‌است:

    اتفاق (از علی مختارپور)
    اما نشد (از آلبوم تحمل ندارم از کاوه رفیعیان)
    قاب کهنه (از آلبوم سرگیجه از محمد جعفری)
    ازم نپرس (از آلبوم سرگیجه از محمد جعفری)
    دل سپرده (از سها)

آلبوم‌های دارای مجوز


در سال ۸۲ تولید اولین آلبوم او شروع شد و در سال ۸۴ آلبوم "چی شده" را روانه بازار کرد و در همان سال هم به عنوان دومین پدیده سال انتخاب شد. او در تاریخ هشتم مهر ماه ۱۳۹۰ طی یک قرار داد بلندمدت همکاری خود را با شرکت اکسیرنوین آغاز نمود  و در تابستان سال ۱۳۹۱ با انتشار آلبوم من و بارون وارد مرحله جدیدی از فعالیت هنری خود شد. ترانه "من و بارون" از این آلبوم به همراهی رضا صادقی خوانده شده‌است. این ترانه در فهرست صد ترانه برتر سال ۲۰۱۲ در رادیو جوان سیزدهم شد.

    ۱۳۹۱: من و بارون
    ۱۳۹۰: زندگی من
    ۱۳۸۹: احساس
    ۱۳۸۷: بی اسم
    ۱۳۸۴: چی شده

اجراهای تلویزیونی

    اجرای زنده ترانه من و بارون و بخشی از ترانه دوست دارم در ویژه برنامه شب یلدا از شبکه ۳ سیما با مجریگری احسان علیخانی


    اجرای ترانه‌های بخشیدمت، کاسهٔ گندم، دریا، منو از یاد ببر، عاشقم کن، افسانه و… به صورت ضبط شده در برنامه رادیو هفت شبکه آموزش سیما
    دو بار حضور در برنامهٔ خوشا شیراز و اجرای آهنگهای: عاشقم کن، انگیزه، گذشته، دوست دارم، چی شده و…
    حضور در برنامهٔ راه شب و اجرا آهنگهای: عاشقم کن، ایده آل، من و بارون، من و بارون (به همراه رضا صادقی)، دوست دارم (اجرای زنده) و…


    اجرای آهنگ پناهم بده در ویژه برنامه نوروز ۱۳۹۰ از شبکه ۲ سیما

    حضور در ویژه برنامه نوروز ۱۳۹۰ با مجریگری رضا رشیدپور و اجرای ترانه‌های دوست دارم و رفتی و شکستی    اجرای آهنگ دوست دارم در ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۱ (کافه ترانه) از شبکه ۲ سیما  حضور در برنامه تلویزیونی نیمروز از شبکه ۳ سیما. تیتراژ این برنامه نیز ترانه "عاشقم کن" از کارهای بابک جهانبخش بود.

کنسرت‌ها

  

 

بابک جهانبخش با برگزاری کنسرت‌های فراوانی در ایران و خارج از کشور تجربه بسیار خوبی در زمینه اجرای زنده دارد.او همچنین سابقه حضور در جشنواره موسیقی فجر را دارد.
جستارهای وابسته

 

    من و بارون
    خاص (آلبوم)

 

    هشت (آلبوم)

 

زندگی شخصی بابک جهانبخش 


آیا موسیقی بعد از انقلاب در ایران رشد خوبی داشته است؟

بله خیلی، به نظر من الان ۱۰ خواننده هستند که موسیقی ایران را میچرخانند، ولی کسانی هم هستند که میخواهند با پول وارد این عرصه بشوند و یا به زور میخواهند هنر را به خودشان تزریق بکنند، ولی نمیدانند که این کارها فایدهای ندارد چون هنر ذاتی است.

ساز تخصصی شما چیست؟

در سنین نوجوانی پیانو و گیتار مینواختم و بعد شروع کردم به آهنگسازی، تنظیم و…

کنسرت بعدی شما چه زمانی است؟

جدا از تهران در شهرهایی چون، کرمان، رشت و اصفهان اجرا دارم.

اهل سفر کردن، کتاب خواندن و ورزش هستید؟

اهل سفر کردن هستم ولی به خاطر مشغله زیاد وقت کتاب خواندن و ورزش کردن را ندارم.

کارتونهای زمان کودکیات یادت هست؟

تام و جری، پلنگ صورتی و فوتبالیستها

اهل فیلم دیدن هستید؟آخرین فیلمی که دیدهاید چه بود؟

خیلی زیاد، «نفوذی» فیلم قشنگی بود.

دوست داشتی به کدام دوره از زمان سفر میکردید؟ چرا؟ (با کمی مکث)

زمان فرعون، چون میخواستم بپرسم که این اهرام مصر را به چه شکل ساختهاند.(باخنده)

زندگی بدون چی برات جهنمه؟

عشق، به نظر من بیفایده است اگر کسی بدون عشق وارد کاری بشود.

روز اولی که به مدرسه رفتی را یادت هست؟

بله، روز اولی که به مدرسه رفتم یادم میآید که یک کلاههایی شبیه همین کلاههای تولد خودمان به ما میدادند، داخل این کلاهها پر از شکلات و پاستیل بود و ما سال اولیها را بین مقاطع بالاتر میچرخاندند که همه به ما خوشامد بگویند اما من به جای اینکه حواسم به جشن باشد همش دستم در آن کلاه بود و شکلات و پاستیل میخوردم(باخنده)!!!

آخرین جوکی که شنیدی و خندیدی؟ 

یک آقایی ریش پروفسوری گذاشته بود میره پیش رفیقاش میگه: بچهها هر سوالی دارید امروز بپرسید چون فردا میخوام ریش پروفسوریمو بزنم(باخنده)!!

زندگی را دوست داری چون؟

باید زندگی کرد.

اوقات فراغت خود را به چه شکل سپری میکنید؟

اغلب به مسافرتهای داخلی و خارجی میروم.

نظر واقعی خود را در مورد خبرنگارها بگویید؟

راستش هر کاری جنبههای مثبت و منفی دارد، اما به نظر من اگر خبرنگارها نباشند ما از اطرافمان واقعا بیخبر میمانیم، من هیچ مطلب بدی از سمت خبرنگارها ندیدم و بدون اغراق میگویم که کمک زیادی به اطلاعرسانی میکنند.

اگر یک روز به شما بگویند که باید دو هفته با سه وسیله در یک جزیره زندگی بکنید چه با خودتان میبرید؟

چادر، آب، آتش و اگه شد یواشکی یک تکه نان هم با خودم میبرم که از گشنگی تلف نشوم!!

رفیق روزهای خوب و بد؟

همسر مهربانم.

به چه شکل با همسرتان آشنا شدید؟

من سال ۸۸ در لندن کنسرت داشتم که همسرم یکی از عوامل برگزارکننده آن کنسرت بود، از همان جا با همسرم آشنا شدم. بعد با پدر و مادرم رفتیم به خواستگاری ایشان و بقیه ماجرا که خودتان میدانید…

با یک کلمه این کلمات را کامل کنید:

محسن یگانه: با احساس و با معرفت، ایران: خاک من، فصل: بهار، بهترین آلبوم سال ۹۰: زندگی من(با خنده)، تهران: شهر همیشه بیدار، خانوادهسبز: آقای شجاعیمهر، قبض جریمه: نگو که دلم خونه، فیلم ترسناک: نمیبینم، توپ پلاستیکی: گل کوچک

یک خاطره جالب برایمان بگویید؟

راستش اسم شناسنامهای من علی جهانبخش است و در خانه و فامیل بابک صدایم میزنند. مثلا وقتی میخواهم با هواپیما سفر کنم و شناسنامهام را نشان میدهم هنگامی که اسمم را میبینند میگویند آقا شما برادر بابک جهانبخش هستید؟ من هم مجبور هستم بگویم بله(با خنده)

حرف آخر؟ ممنون از تمام کسانی که به من محبت داشتند و از من حقیر، «بابک جهانبخش» ساختند.

خودتان را معرفی کنید؟؟

مروارید شهریاری، متولد تهران و دارای مدرک مدیریت بازرگانی هستم، در حال حاضر مشغول ثبت یک شرکت بازرگانی و همچنین ترجمه یک کتاب بازرگانی میباشم.

از زندگی با بابک راضی هستید؟

و آیا زندگی با یک هنرمند سخت است؟ بابک تا آنجایی که امکانش بوده، سختیهای کارش را داخل خانه نیاورده که من بخواهم احساس سختی کنم در کل از او راضی هستم.

کدام کارهایش را بیشتر دوست دارید؟

من با تمام کارهای بابک ارتباط قلبی خوبی برقرار میکنم و سخت است که بگم کدام کارهایش را بیشتر دوست دارم، چون از لحظه اول تا لحظه آخر هر کارش کنارش بودم ولی آهنگ «به کسی چه» را از آلبوم احساس بیشتر دوست دارم.

بابک جهانبخش بیشتر چه غذایی دوست دارد؟

همه چی(باخنده)

نقطه ضعف بابک؟

 کمی مکث: زیاد دقت نکردم(باخنده)

خوب یکی از خصوصیات بابک جان را برای ما بگویید؟

خیلی احساساتی.

.

.

 

خواننده پر مخاطب  موسیقی پاپ ایران 

اخرین تصاویر از بابک جهانبخش

عکس زیبا از بابک جهانبخش وهمسرش 

عکس فوق العاده زیبا  از بابک جهانبخش

سلفی فوق العاده زیبا بابک جهانبخش

عکس از  بابک جهانبخش رو سن

 

عکس جدید از بابک جهانبخش

 

 بابک جهانبخش وآرتا پسرش

 بابک جهانبخش 

 بابک جهانبخش وآرتا پسرش

 

 

 

گردآوری :ایران نیوفان  

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 383
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 88
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 250
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 547
  • باردید دیروز : 138
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,637
  • بازدید ماه : 5,112
  • بازدید سال : 30,197
  • بازدید کلی : 143,987
  • #مـن_حـمایـت_میکنم(:

    کمک به موسسه محک